Personal Training  | Sjoerd Kunstt Personal Training

Personal Training 

 

Personal training is de ideale manier om:

  • Sportieve goede voornemens vol te houden
  • Een mooi en sterk lichaam te krijgen.
  • Zelfverzekerder te worden
  • Lekkerder in je vel te zitten
  • Terug te komen van een blessure
  • In shape te komen na de bevalling
  • Goed voorbereid op wintersport te gaan

 

Bewegen is goed, goed bewegen is beter.

Zijn er de laatste paar jaar ongemerkt wat kilo’s aan bijgekomen? Merk je de laatste tijd opeens vermoeidheid na 3 trappen lopen? Heb je behoefte aan meer energie of een uitlaatklep?

Wil je weten waartoe jouw lichaam in staat is en wil je gezond ouder worden? Dan is trainen met een Personal Trainer iets voor jou. Ik ben jouw stok achter de deur, als je druk bent, even geen zin hebt, even niet lekker in je vel zit, de training gaat altijd door en dát is precies de reden waarom we jouw doelen behalen!

Hoe ziet een training eruit?

Voordat we aan de slag gaan wil ik eerst even met je zitten om elkaar beter te leren kennen. Een goede training bestaat uit een warming up, techniektraining, krachttraining, conditietraining en een cooling down. Aan de hand van je doelstellingen zal het accent op verschillende onderdelen gelegd worden.

Intake

Tijdens de intake gaan we kijken hoe ik je het beste kan helpen om je doelstellingen te behalen. Ik zal je vragen stellen over wat je zelf al geprobeerd hebt, je sportgeschiedenis, eventuele blessures, je gezondheid en je verwachting van personal training. Daarnaast leg ik je mijn werkwijze uit. Na afloop bied ik je een proefmaand aan om te kijken of personal training aan je verwachtingen voldoet en of personal training echt iets voor je is.

Warming up

De warming up heeft als doel om je fysiek en mentaal voor te bereiden op de echte training en om de kans op blessures te voorkomen.

Training

Tijdens de training wordt er gewerkt aan de techniek van de oefeningen, spierkracht, coördinatie en uithoudingsvermogen. 2 keer per week krachttraining is de ideale manier om spieren en botten sterk te maken en te houden. Aan de hand van je doelstellingen zal het accent op verschillende spiergroepen liggen. Je hoeft als vrouw dus niet bang te zijn om te gespierde schouders en armen te krijgen als je juist meer aandacht wilt geven aan benen, billen en buik.

HIIT

In tegenstelling tot soms saaie duurtraining is High Intensity Interval Training een ideale trainingsvorm om met weinig tijd toch aan je conditie te werken.

Cooling down

Om het herstel na een training te bevorderen, raad ik iedereen aan om na aan training rustig 10 minuten op minimale weerstand uit te fietsen.

%d bloggers like this: